De nieuwe Sodexo Card: nieuw design én contactloos betalen | Sodexo België

De nieuwe Sodexo Card: nieuw design én contactloos betalen

De nieuwe Sodexo Card: nieuw design én contactloos betalen

Op 4 november bracht Sodexo de nieuwe Sodexo Card in omloop. De kaart, waarop je Lunch Pass, Eco Pass en Cadeau Pass komen, zit in een nieuw jasje en is helemaal mee met zijn tijd. Kortom: de nieuwe Sodexo kaart is gewoon beter! Wij leggen je alvast uit wat er verandert en hoe de nieuwe Sodexo Card werkt.

 Contactloos betalen

De belangrijkste vernieuwing van de nieuwe Sodexo kaart is de mogelijkheid om contactloos te betalen in de winkel. De nieuwe Sodexo kaart werkt dus precies zoals een moderne bankaart. Door de modernisering van de Sodexo Card speelt Sodexo volledig in op de trend om makkelijker en sneller kleine betalingen te doen.

➤ Activeer je kaart

De nieuwe Sodexo kaart activeren is heel simpel. Om contactloos te kunnen betalen met je Sodexo kaart moet je bij je eerste transactie betalen aan de betaalterminal om de contactloze betaalapplicatie te activeren. Hierna kan je de contactloze betaalapplicatie gebruiken voor betalingen tot maximaal 25 euro. Handig toch? Zo kan je je Sodexo kaart bijvoorbeeld gebruiken om ’s middags snel je lunch te betalen tijdens de pauze. Je verliest geen tijd met het insteken van je kaart en het intikken van je pincode. Gewoon een snelle swipe langs de betaalterminal en je bent op weg.

➤ Veilig betalen

De nieuwe Sodexo Card is ook veilig. Voor betalingen boven 25 euro gebruik je nog steeds je persoonlijke pincode. Deze pincode kan je wijzingen door te bellen naar onze klantendienst op het nummer 02/547.55.02 en de instructies te volgen. Moest je Sodexo kaart gestolen worden of je raakt haar kwijt, dan kan je deze laten blokkeren via Card Stop. Zo blijven je cheques altijd veilig. Je bent niet verplicht een pincode te gebruiken om je kaart te beveiligen. Je kan je pincode op elk moment deactiveren. Let wel op, je transacties moeten dan niet meer gevalideerd worden.

➤ Wat met je oude kaart?

Sodexo-klanten die reeds een Sodexo kaart hebben hoeven zich gelukkig geen zorgen te maken. De oude Sodexo kaart blijft nog geldig tot aan de vervaldatum. Wanneer je Sodexo kaart dreigt te vervallen hoef je geen nieuwe kaart aan te vragen. Wij sturen jou automatisch de nieuwe Sodexo kaart. Ook over je huidige saldo hoef je je geen zorgen te maken. Dit blijft gewoon beschikbaar op je nieuwe Sodexo kaart. Je betaalt dus nog steeds met de elektronische cheques die op je Sodexo-rekening staan. Tegelijkertijd krijg je ook een melding wanneer je cheques dreigen te vervallen. Zo vergeet je zeker niet om ze tijdig te gebruiken. Je kan ook steeds het saldo op je Sodexo kaart bekijken op de beveiligde webpagina of via de Sodexo4you app. Zo ben je zeker dat je in de winkel niet voor verrassingen komt te staan.

Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×