FullBanner_AlaCarte_1080x430

À la CarteÀ la Carte

Contact opnemen

“À la carte” laat patiënten kiezen, zodat ze sneller herstellen

Een ziekenhuisopname brengt vaak heel wat ongemakken met zich mee. Met onze “À la carte”-oplossing willen we daar iets aan doen. Elke maaltijd moet voor de patiënt een positieve ervaring zijn en hem even doen vergeten dat hij in een ziekenhuis verblijft. 

BannerCard_ALaCarte_503x503

Onze aapak

Tegelijk staan zijn persoonlijke wensen voorop. Hij stelt immers in een paar klikken zijn eigen menu samen, volgens zijn smaak, wensen en eventueel dieet. En zo wordt een maaltijd op maat een heerlijk intermezzo!

BannerCard_TrainingChefs_503x503

Kiezen betekent meer genieten 

Hoe maak je een ziekenhuisverblijf zo aangenaam mogelijk? Door individueel zorg te dragen voor elke patiënt. Laat patiënten bijvoorbeeld zelf bepalen wat er op hun bord komt, laat ze kiezen uit een aantal menu’s of maaltijdcomponenten en zelfs beslissen om hoe laat ze willen eten. Dat is in een notendop de essentie van onze “À la carte”-formule: de patiënt zoveel mogelijk laten kiezen, op basis van wat hij graag eet, maar ook aangepast aan zijn voedingsbehoeften, dieet, allergieën, enz. Voor patiënten (of hun familie) is dat trouwens heel eenvoudig: ze downloaden een app en kiezen daarin heel makkelijk wat er elke dag wordt geserveerd.

BannerCard_AlaCarteChoice_503x503

Wie beter eet, herstelt sneller

Het is aangetoond dat een patiënt die kan kiezen wat hij het liefste eet, meer eetlust heeft. Anderzijds is het een probleem om mensen in een ziekenhuis voldoende te laten eten. Uit studies blijkt dat 15% tot 40% van de patiënten op het randje van ondervoeding balanceert. Met onze “À la carte”-formule bieden we hiervoor een oplossing, met een ruime keuze die rekening houdt met individuele wensen van patiënten. Een maaltijd die je zelf hebt samengesteld, smaakt beter. Omdat patiënten dan vaker hun bord leegeten, krijgen ze meer voedingsstoffen binnen die ze nodig hebben en komen ze sneller weer op krachten. “À la carte” is goed voor het lichaam, de geest, het vertrouwen en de smaakpapillen!

BannerCard_AlaCartePlateau_503x503

In dienst van de patiënt, het ziekenhuis en de planeet

Voedselverspilling is een andere belangrijke uitdaging voor ziekenhuizen. Gemiddeld laten patiënten bijna 30% van hun maaltijd liggen en al die restjes worden weggegooid. Omdat we internationaal meer dan 40 jaar ervaring in de medische wereld hebben, zijn we ervan overtuigd dat een voedingsaanbod op maat niet alleen een positieve ervaring is voor patiënten, maar ook helpt om verspilling en onnodige uitgaven te vermijden. Met onze “À la carte”-oplossing draagt u bij aan een betere toekomst voor onze planeet.

Maak van elke maaltijd een positieve ervaring en zorg voor elk van uw patiënten

Ons deskundig team staat voor u klaar! 

Contact opnemen