Wij stellen een persoonlijke offerte op in functie van jouw situatie
Wij stellen een persoonlijke offerte op in functie van jouw situatie
Alle bestellingen en het beheer hiervan gebeuren vanuit het klantenplatfom MySodexo.
Jouw maaltijdcheques worden op jouw account overgeschreven en zijn beschikbaar op jouw Sodexo Card
Een kaart die even praktisch is als een bankkaart
Neen. Je moet het statuut van werknemer hebben om gebruik te kunnen maken van maaltijdcheques. Als je een fysiek persoon bent, dan heb je niet het juiste statuut. Maar aarzel zeker niet om het gebruik van maaltijdcheques te overwegen wanneer je het statuut van zelfstandige binnen een vennootschap zou krijgen in de toekomst.
Inderdaad. De principes en voorwaarden blijven hetzelfde: toon aan dat je het statuut van wernemer hebt en je kan maaltijdcheques ontvangen.
Een gewerkte dag bestaat uit een aantal uren en geeft jou recht op één maaltijdcheque (van max. €8). Wij begrijpen echter dat het voor een zelfstandige moeilijk is om het aantal gewerkte dagen per maand te op voorhand in te schatten. Daarom stellen wij voor om eenvoudigweg het maximale aantal maaltijdcheques (220/jaar) op een billijke manier te herverdelen over de 12 maanden van het jaar (20 cheques/maand). Zo garandeer je jezelf elke maand een gelijkwaardige vergoeding zonder je zorgen te maken over de berekening van je werkdagen.
Maaltijdcheques en de vergoeding van jouw onkosten zijn cumuleerbaar. Het volstaat om de werkgeversbijdrage van de cheque (vb.: €6,91 voor een cheque van €8) af te trekken van je onkosten voordat je een vergoeding aanvraagt.
Het is simpel: op basis van jouw budget kan je zelf de waarde van je maaltijdcheques bepalen. Het dagelijkse bedrag is maximaal €8/dag. Vb.: één cheque van €8/dag geeft recht op een bedrag van €160 aan maaltijdcheques per maand (20 dagen x €8). Maar dat bedrag kan bijvoorbeeld ook €7 of €7,56 bedragen indien je dat wenst.
Ga van start met het aanvragen van een vrijblijvende offerte via onze e-commerce site. Op basis van jouw vraag stellen wij een persoonlijke offerte op. Aanvaard deze offerte om de bestelling van maaltijdcheques verder te zetten. Tot op dit punt wordt er geen enkele betaling van jou gevraagd. Hierna ontvang je je persoonlijke toegangsgevens voor het klantenportaal van MySodexo, het platform om jouw cheques te bestellen. Voeg je toe als begunstigde en vul de benodigde gegevens in. Tot slot creëer je een nieuwe bestelling en selecteer je jouw “lijst” van begunstigden. De betaling vind plaats via elektronische overschrijving.
De levering van je Sodexo Card waarop jouw maaltijdcheques komen, gebeurt in twee stappen. Eerst ontvang je jouw PIN/PUK codes, maximaal 3 dagen na de ontvangst van jouw betaling. De levering van de kaart gebeurt 2 dagen later. Het opladen van jouw maaltijdcheques op jouw kaart vind 24 uur na de betaling van jouw bestelling plaats.
De cheques blijven één jaar geldig op jouw kaart. Bij betalingen krijgen de “oudste” cheques automatisch voorrang.
De app of de site Sodexo4you maakt het jou mogelijk om jouw saldo van de maaltijdcheques altijd en overal te raadplegen. Je moet enkel een account aanmaken. Je kan ook steeds je huidige saldo terugvinden onderaan het kasticket van je laatste betaling met de Sodexo Card. Deze informatie kan je indien nodig ook gratis telefonisch opvragen (24/7) op het nummer 02/547.55.02.