➤ 1. Verkoop via alle kanalen
Bij een “omnichannel” verkoopstrategie bied je klanten een uniforme koopervaring, zodat niet alleen hun tevredenheid, maar ook jouw omzet stijgt. Maar hoe doe je dat? Zorg dat je diverse verkoopkanalen goed op elkaar zijn afgestemd, zodat je klanten en prospects hetzelfde ervaren bij elk contact, via welk kanaal dan ook. Wie gaat tegenwoordig niet even op het internet kijken vóór hij of zij iets koopt? In dit digitale tijdperk zou je met klassieke marketing een deel van je doelgroep kunnen missen. Om meer klanten aan te trekken is digitale marketing – met minimaal een website en sociale media – onmisbaar. Te weinig tijd? Onvoldoende kennis? Een communicatiebureau kan je helpen om je marketingstrategie uit te werken.
Aarzel daarom zeker niet onze partner FCR Media te contacteren. Ze helpen je graag!
➤ 2. Bied je klant een rijke ervaring
Hoe val je op tussen je concurrenten en overtuig je klanten en prospects om bij jou te winkelen? Door van je verkooppunt een plek voor unieke ervaringen te maken. Dat kan met allerlei extra diensten, zoals persoonlijk advies, thuislevering, click & collect, een ontbijt voor je VIP-klanten of een productdegustatie, waarvoor je samenwerkt met lokale ambachtelijke producenten. Altijd met de bedoeling dat klanten graag opnieuw bij jou langskomen.
➤ 3. Werk ethisch en duurzaam
Je hebt waarschijnlijk al gemerkt dat consumenten steeds bewuster kopen en dat hun verwachtingen verschuiven. Ze willen minder, maar beter consumeren. Hun voorkeur gaat uit naar de korte keten, gerecycleerde of recycleerbare producten, bio, enz. Als buurtwinkel mag je die kansen niet laten liggen! Vervul je rol als ankerpunt in de gemeenschap: breng mensen bij elkaar, laat klanten de nieuwe trends ontdekken, zet acties op om milieubewuster te consumeren. Geef als handelaar zelf het goede voorbeeld: verminder je energieverbruik, optimaliseer je afvalbeheer en leef alle regels en voorschriften na. En vergeet vooral niet om te communiceren over je initiatieven inzake duurzame ontwikkeling.
Op zoek naar financiering voor je projecten om je zaak te doen groeien? Met YouLend kun je snel terugbetaalbare financiering krijgen op basis van je omzet!
Vraag je financiering aan