Maatschappelijk verantwoord ondernemen zit in het DNA van Sodexo. Een bedrijf moet een positieve impact hebben op iedereen die erbij betrokken is: van de eigen medewerkers tot lokale handelaars en gemeenschappen. Dat was in 2021 niet anders.
Ook het voorbije jaar gingen we aan de slag met een hart voor onze klanten en de gemeenschappen waarin ze actief zijn. Dat deden we met een brede en open kijk op de wereld.
➤ Impact op ondernemers en gebruikers
We verbeterden onze services zodat het leven van onze Sodexo-gebruikers nog makkelijker werd. Zo zijn de cheques van Sodexo nu 100 % digitaal en online maaltijden bestellen met de Sodexo Card werd nog eenvoudiger. We hebben het afgelopen jaar met andere woorden hard ingezet op digitalisering en zullen dit de komende jaren blijven doen.
We ondernamen in 2021 ook belangrijke stappen om de ondernemers in ons land te ondersteunen. Denk maar aan het delen van kennis over de nieuwste HR-technologie via boeiende webinars.

➤ Respect voor planeet en maatschappij
Door te digitaliseren en het papierverbruik van onze activiteiten te verminderen, verkleinden we onze ecologische voetafdruk aanzienlijk. We werkten samen met organisaties die strijden tegen voedselverspilling én werden als eerste Belgische cheques-uitgever volledig CO2-neutraal.
Ook mensen die het moeilijk hebben, verloren we niet uit het oog. Een van onze acties, (Uit)geven In Mijn Buurt, zorgde voor een indrukwekkend aantal donaties van maaltijden. Sodexo werkt samen met de Belgische Voedselbanken om honger en voedselverspilling in ons land kan bestrijden.
➤ Sodexo’s 10 verwezenlijkingen van 2021
Blik samen met ons terug op onze 10 belangrijkste verwezenlijkingen in 2021:
