Hoe ontvang ik cheques?

Bestel zo snel mogelijk je cheques zodat je er snel gebruik van kan maken.

Hoe ontvang ik cheques?

Bestel zo snel mogelijk je cheques zodat je er snel gebruik van kan maken.

Hoe ontvang ik cheques?

Wij stellen een persoonlijke offerte op in functie van jouw situatie

1. Vraag en accepteer een offerte aan op onze e-commerce site
2. Controleer uw e-mails en maak uw MySodexo-klantaccount aan
3. Plaats uw eerste bestelling
4. Ontvang de kaarten van uw werknemers
1. Vraag en accepteer een offerte aan op onze e-commerce site
2. Controleer uw e-mails en maak uw MySodexo-klantaccount aan
3. Plaats uw eerste bestelling
4. Ontvang de kaarten van uw werknemers



1. Vraag een offerte aan op onze e-commerce site

Wij stellen een persoonlijke offerte op in functie van jouw situatie

Voer je btw- of ondernemingsnummer in
Ons systeem toont alle door ons gekende gegevens over jouw bedrijf. Vul indien nodig de lege velden in.
Kies de waarde van je cheques (nominale waarde)
Je bepaalt zelf dit bedrag in functie van je budget. Voor maaltijdcheques is dit een bedrag per dag en maximaal € 8/dag. Voor andere cheques moet het totale gewenste bedrag per begunstigde ingegeven worden.
Open je Sodexo-account
Ben je tevreden over onze prijsofferte? Open dan je account om verder te kunnen gaan met de bestelprocedure.

2. Plaats je eerste bestelling van cheques

Log in op je Klantenzone
Klik op de link in onze welkomstmail om je account te activeren en in te loggen.
Voeg je begunstigden toe
Maak een lijst met begunstigden door de vereiste gegevens handmatig in te vullen. Of gebruik hiervoor het Excel-bestand dat op MySodexo beschikbaar is.
Plaats je bestelling
Maak een nieuwe bestelling en selecteer je 'lijst' met begunstigden. Bepaal vervolgens voor elke begunstigde het aantal cheques en hun waarde.
Betaal je bestelling
Bevestig je bestelling en betaal ze via overschrijving.

3. Je ontvangt de kaarten

Ontvangst van de Sodexo Cards en PIN-codes
De levering kan gebeuren op de werkplek van de begunstigde of bij hem thuis. Eerst worden de PIN/PUK-codes gestuurd, en dit uiterlijk 3 werkdagen na ontvangst van de betaling. De kaarten worden 2 werkdagen later geleverd.
De PIN-code wijzigen/deactiveren (optioneel)
De begunstigde kan onze automatische service 24/7 gratis bellen op 02 547 55 02 en de instructies volgen.

4. Dagelijks gebruik van de kaart

Een kaart die even praktisch is als een bankkaart

Bekijk het saldo en de uitgaven met je kaart
Met de app en website van Sodexo4you kan je op elk moment het beschikbare saldo bekijken en je uitgaven in de gaten houden.
Ontdek waar je je cheques kan gebruiken
Met de app en website van Sodexo4you kan je ook alle winkels en restaurants ontdekken die de verschillende Sodexo-cheques aanvaarden. De begunstigden kunnen hier ook ideeën opdoen hoe ze hun cheques kunnen besteden.
Contactloos en online betalen met je kaart
Met de nieuwe Sodexo-kaarten kan je bedragen minder dan € 25 contactloos betalen. Binnenkort is het ook mogelijk om online aankopen bij onze partners met de kaart te betalen.
Ontvang een offerte.

De antwoorden op jouw vragen

Heel eenvoudig: je beslist zelf het bedrag in functie van je budget.

Voor maaltijdcheques is dit een bedrag per dag en maximaal € 8/dag. Bv.: een cheque van 8 €/dag geeft recht op een bedrag van € 160 aan maaltijdcheques per maand (20 dagen x € 8). Dit bedrag kan bijvoorbeeld ook € 7 of € 7,56 zijn als je dat wilt.

Voor de andere cheques moet je het totale gewenste bedrag opgeven voor onze offerteberekening of bij het plaatsen van je bestelling. Het maximale bedrag voor ecocheques is € 250/jaar. Voor Sport- en Cultuurcheques is dit € 100/jaar. Voor Cadeaucheques zijn de maximale bedragen afhankelijk van de gelegenheid.

Elke gepresteerde werkdag, ongeacht het aantal uren, geeft recht op een maaltijdcheque (van max. € 8).

Voor deeltijdse werknemers is het dus het aantal werkdagen, en niet het aantal uren, dat het aantal toe te kennen cheques bepaalt. Bv.: een werknemer die 20 uur/week werkt gespreid over 5 dagen heeft recht op 5 maaltijdcheques. Als deze 20 uur gespreid zijn over 3 dagen, heeft hij recht op 3 maaltijdcheques.

In geval van afwezigheid (ziekte of verlof) is de werkdag niet gepresteerd. De maaltijdcheque moet dan worden afgetrokken. Het aantal te bestellen cheques voor elke begunstigde kan vóór elke bestelling worden aangepast.

De levering van Sodexo-kaarten, met daarop de cheques in elektronisch formaat, gebeurt in twee fasen. De PIN/PUK-codes van de kaarten worden eerst gestuurd, en dit uiterlijk 3 werkdagen na ontvangst van de betaling. De kaarten worden 2 werkdagen later geleverd. De cheques worden binnen 24 uur na betaling van je bestelling op de kaart geladen.

De levering van de papieren cheques
gebeurt uiterlijk 5 werkdagen na ontvangst van de betaling.

Maaltijdcheques (Lunch Pass) zijn 1 jaar geldig op de kaart.

Ecocheques op papier of in elektronische vorm (Eco Pass) zijn 2 jaar geldig.

Cadeaucheques op papier of in elektronische vorm (Cadeau Pass) zijn 1 jaar geldig.

Sport- en cultuurcheques (Sport & Culture Pass) zijn 15 maanden, beginnend op 1 juli tot 30 september van het daaropvolgende jaar.

Wanneer de begunstigde zijn kaart gebruikt om met zijn elektronische cheques te betalen, worden automatisch de ‘oudste’ cheques eerst gedebiteerd.

De vervaldatum van elektronische cheques is te bekijken op de Sodexo4you-account van de begunstigde (website en app). De vervaldatum van papieren cheques staat op de cheques zelf vermeld.

Cheques die niet besteed zijn vóór de vervaldatum, worden niet terugbetaald of op een andere manier gecompenseerd.

Je kan op elk moment het saldo van je kaart raadplegen via de app of website van Sodexo4you. De begunstigde moet hiervoor eenvoudig een account aanmaken.

Het saldo van de cheques wordt ook vermeld onderaan het kassaticket wanneer je je aankopen met de kaart betaalt. Indien je dit wenst kan je deze informatie ook gratis telefonisch verkrijgen, 24/7, op 02 547 55 02.