1. Waarom maaltijdcheques?
Maaltijdcheques zijn een zeer gewaardeerd extralegaal voordeel dat bijzonder interessant is voor een bedrijf en zijn werknemers, om meerdere redenen:
- Ze verhogen de koopkracht van de medewerkers tot 160€ per maand en per werknemer
- Ze zijn niet duur voor het bedrijf en zijn werknemers, omdat ze volledig vrijgesteld zijn van sociale lasten en bedrijfsvoorheffing
- Ze betekenen een besparing tot 58% in vergelijking tot een loonsverhoging
- Ze zijn een goede manier om de strijd aan te binden met absenteïsme, aangezien de werknemer een maaltijdcheque per gepresteerde dag krijgt
Wil je het loonpakket binnen je bedrijf optimaliseren? Dan zijn maaltijdcheques een gemakkelijke en snel te organiseren oplossing.
2. De troeven van de Lunch Pass, de maaltijdcheque van Sodexo
Om een optimale ervaring te garanderen, bieden we bij Sodexo bovendien de volgende bijkomende voordelen:
- De oplading van onze maaltijdcheques verloopt heel snel en gebeurt binnen de 24u na de betaling van je bestelling.
- De Sodexo Card is, als materiële drager van de maaltijdcheques, volledig beveiligd met een persoonlijke PIN-code (die gewijzigd, gedeactiveerd of gereactiveerd kan worden op eender welk moment) en kan ook gebruikt worden voor contactloze betalingen.
- De loontrekkenden kunnen hun saldo 24u op 24 en 7 dagen op 7 raadplegen via verschillende kanalen: website, app, de consumentendienst, betaalterminal, e-mail bij het opladen of het verlopen van de geldigheidsdatum van de cheques, enzovoort.
- De begunstigden van de maaltijdcheques kunnen deze uitgeven in een zeer uitgebreid netwerk dat meer dan 20.000 handelszaken omvat: buurtwinkels, supermarkten, restaurants, bakkers, enzovoort.
- Het beheer van je maaltijdcheques werd vereenvoudigd en verloopt volledig online via het MySodexo-platform.
- Onze klantendienst staat tot je beschikking indien nodig of als je nog vragen hebt.

3. Wat is de Sodexo Card?
De Sodexo Card is de drager van onze elektronische cheques (maaltijdcheques, ecocheques en cadeaucheques). Het is een chipkaart die er helemaal uitziet en werkt als een bankkaart. Ze kan gebruikt worden in alle soorten betaalterminals, voor zowel contactloze als klassieke betalingen.
Om een volledig beveiligde oplossing te garanderen, beschermen we de Sodexo Card vanaf de productie met een PIN-code. Bij verlies of diefstal kan de kaart geblokkeerd worden via Card Stop of via onze consumentendienst (24/7). Je kan dus net als je werknemers zonder enige risico profiteren van de voordelen van alle cheques beschikbaar op de kaart.4. Hoe bestel je jouw eerste maaltijdcheques?
Je bent geïnteresseerd in de Lunch Pass, de maaltijdcheque van Sodexo, maar weet niet hoe je er moet aan beginnen? Simpel: je vraagt gewoon een vrijblijvende offerte op maat. Het proces verloopt vlot en snel, zodat je geen tijd hoeft te verliezen met administratieve formaliteiten.
4 etappes om je eerste maaltijdcheques te verkrijgen:- Voer je bedrijfsgegevens in (bedrijfsnummer en adres).
- Bepaal de nominale waarde van je maaltijdcheques, het bedrag waarvoor je bijdraagt en het aantal werknemers dat maaltijdcheques zal krijgen.
- Raadpleeg het overzicht van je offerte op maat en aanvaard ze om klant te worden. Deze offerte is vrijblijvend en je hoeft in dit stadium nog niets te betalen.
- Zodra je klant bent, creëer je je toegang tot je beveiligde klantenzone. Voer daar de namen van de begunstigden in en bestel je maaltijdcheques.
En daarna? Elke maand bestel jij je maaltijdcheques via www.mysodexo.be of je vraagt aan je sociaal secretariaat om het te doen.
Zo eenvoudig is het dus. Indien je nog verdere vragen hebt, staan onze teams voor je klaar om je gedurende het hele proces te begeleiden.