Klant aan het woord: hoe maaltijdcheques helpen een salaris te optimaliseren | Sodexo België

Klant aan het woord: hoe maaltijdcheques helpen een salaris te optimaliseren

Met tienduizenden zijn ze, Belgische bedrijven die hun medewerkers maaltijdcheques toekennen. Maar waarom? Wat zijn de voordelen? We vroegen het aan Isabelle Marchal, Managing Director van Teampower en klant van Sodexo voor de Lunch Pass, de maaltijdcheque van Sodexo. Een videogetuigenis.

Teampower is een van de 75.000 Belgische bedrijven die ervoor gekozen heeft om maaltijdcheques toe te kennen. Toen het opleidingsinstituut enkele jaren geleden van eigenaar veranderde, namen Isabelle Marchal en haar vennoot de teugels over en besloten te gaan voor vernieuwing, onder andere door de nadruk te leggen op de digitalisering van hun administratie.

Ze maakten van de gelegenheid gebruik om hun HR-beleid te innoveren. Daarom besloten ze om hun medewerkers elke maand maaltijdcheques toe te kennen. En hiervoor gingen ze een partnerschap met Sodexo aan.  

 

Waarom maaltijdcheques bestellen?

 

Dat maaltijdcheques een uitstekend alternatief zijn voor een ‘netto’ loonsverhoging. Als werkgever is het bedrag helemaal vrijgesteld van sociale lasten, waardoor je niet voor extra kosten staat. Als medewerker, laten ze je dan weer toe om voordelig kwaliteitsvolle voeding te kopen én aan koopkracht te winnen.

Geen wonder dus dat de maaltijdcheques in ons land intussen meer dan 40 jaar bestaat en uitgegroeid is tot het favoriete extralegale voordeel van de Belg. Meer dan 1,7 miljoen Belgen krijgen een maaltijdcheque per gewerkte dag. Dat is goed voor ruim één werkende Belg op drie.

 
New call-to-action
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×