Ook in 2022 stond Sodexo non-stop klaar om de Belgische ondernemers te ondersteunen. We maakten onze service nóg klantvriendelijker. En zorgden ervoor dat jouw medewerkers hun Sodexo-diensten nog eenvoudiger konden gebruiken. Maar ook intern bereikten we enkele mijlpalen waar we bijzonder trots op zijn.
Tijd voor een terugblik op een uitdagend en ambitieus jaar. Dit was 2022 voor Sodexo, in 10 verwezenlijkingen.
➤ Nog gebruiksvriendelijker voor je medewerkers
Sodexo wil je werknemers een uitzonderlijke gebruikerservaring bieden. Je medewerkers kunnen nu hun maaltijdcheques via Payconiq by Bancontact gebruiken! Betalen met je smartphone was nog nooit zo eenvoudig!
Ook makkelijk: sinds dit jaar kunnen gebruikers de pincodes van hun Sodexo-kaart makkelijk terugvinden in onze Sodexo4you-app. Pincode vergeten? Check de app! De tijd van pincodes aanvragen via de post is voorbij!
Daarnaast lanceerden we in 2022 de fonkelnieuwe Mobility Pass. Dé veelzijdige mobiliteitsoplossing die je werknemers een ruime waaier aan alternatieve vervoersmogelijkheden biedt. Een handige manier voor je medewerkers om zich snel, makkelijk én milieubewust te verplaatsen.
En als klap op de vuurpijl konden je medewerkers enkele vervallen cheques heractiveren. Zo genoten ze nog langer van meer koopkracht.
➤ Zorgen voor elkaar, zorgen voor de planeet
Bij Sodexo werken we bewust aan méér gelijkheid tussen onze mannelijke en vrouwelijke collega’s. Gendergelijkheid is een cruciale pijler van ons MVO-beleid. We zijn dan ook trots dat we de GEEIS-certificatie voor gendergelijkheid hebben behaald. Een bekroning voor de geleverde inspanningen én een motivatie om continu te blijven verbeteren.
Ook zorg dragen voor de planeet zit in ons DNA. Onze inspanningen om duurzamer, milieuvriendelijker en maatschappelijk verantwoord te ondernemen werden ook dit jaar bekroond met het EcoVadis Gold-label.
Wist je trouwens dat Sodexo het enige CO2-neutrale bedrijf is dat cheques uitgeeft? Die CO2-neutraliteit willen we nóg verbeteren, door de netto-uitstoot van onze broeikasgassen te verminderen. Voor de inspanningen die we al leverden, ontving Sodexo opnieuw het CO2-Neutral Gold-label.
Een inspanning die in dat kader wordt geleverd, is het 100% papierloos factureren aan onze klanten. Zo besparen we tonnen CO2 én het maakt jouw administratie gemakkelijker. Een echte win-win situatie!
Om alle engagementen rond het zorgen voor onze mensen, onze klanten én onze planeet te belichten, organiseerden we in 2022 een groot MVO-evenement. Daar gingen we geen enkele vraag uit de weg. En zoomden we verder in op hoe Sodexo maatschappelijk verantwoord ondernemen in de praktijk zet.
➤ Samen je hr-aanpak verbeteren, op alle vlakken
Afsluiten doen we met een mijlpaal waar we zeer trots op zijn. Bij Sodexo bieden we niet alleen gebruiksvriendelijke en fiscaal voordelige verloningsoplossingen, we zijn ook dé geschikte hr-partner voor je bedrijf.
Zo konden onze klanten in maart en november deelnemen aan 2 drukbezochte HR Summits. Samen met ervaren experts uit de sector gingen we dieper in op hoe bedrijven onder andere talent beter kunnen aantrekken en behouden.
Die lijn trekken we vast en zeker door in 2023. Je zal op ons kunnen blijven rekenen voor slimme hr-inzichten én fiscaal voordelige verloningsdiensten.
Wil je de 10 verwezenlijkingen van Sodexo in 2022 bekijken in een handig overzicht? Dat kan!
